Gamla Dubai

Igår var vi till gamla Dubai, kollade Dubai Museum och sedan en abra tur över till krydd souken. Det var lite för varmt för att vara riktigt trevligt men nu har vi iaf saffran och vanilj så det kan blir lussekatter när vi kommer till sverige i december.
 
Meningen var att trädgårdsmästaren skulle komma hit och gräva upp lite gräs runt väggen runt vår bakgård för att vi ska kunna plantera imorgon. Vi hade förklarat hur viktigt det var att det var klart på torsdagen (fredag är ju ledig dag) och varför (att sonen fyller år och vi ska plantera ihop på lördag), inga problem sa killen senast 18 timmar innan jobbet skulle påbörjas. Kl 9 skulle han vara här men när vi kom hem hade inget hänt! Maken ringde upp killen som sa att han kommer på lördag och jag blev stentokig så maken förklarade att han måste ringa tillbaka om lördagen. Jag var så arg och upprörd och besviken att jag gick upp och grät på sängen. Man har stora planer och vill att födelsedagen ska bli så bra den kan bli för barnen och så blev det här bara så fel. Maken åt sin lunch och när han försökte ringa tillbaka tillbaka var telefonen avstängd. Strax efter det ringde det på dörren och killen stog där. Han helt plötsligt hade "hittat" någon som kunde göra jobbet så i eftermiddags grävde de upp och la stenarna som vi bett om. Jag har skrivit det förr, och kommer skriva det igen, det är sååå tröttsamt när man måste bli arg och riva i för att få det man betalat/kommit överens om.
 
Eftermiddagen avslutades dock på bästa sätt, jag och pappa tog barnen till poolen och sen grillat till kvällsmat.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0