Tandläkaren och pizza!

Idag har det varit fullt upp, på förmiddagen tog jag med min kanadensiska kompis till svenska hårsalongen och hon blev sååå nöjd. Jätte kul att JAG kunde vara till hjälp för en gångsskull, hon har svarat på så många frågor i samband med våran flytt. På eftermiddagen var vi till tandläkaren för "initial check up" för att tandvårdsförsäkringen ska gälla. Dottern hetsade upp sig och grät hysteriskt för hon var "rädd" för tandläkaren. Efter halva bilresan dit lugnade hon ner sig och väl framme fick vi träffa en jätte trevlig irländsk tandläkare som först kollade sonens tänder, sedan dottern och sist mina. Barnen har alla sina 20 tänder och sonen hade en liiite lös tand (precis som jag upptäkte häromdagen). Tandläkaren tyckte de var fina och hade inget att anmärka på (urskönt att få bekräftelse på att det man gör är bra/rätt). Inga fel på mina heller och tandläkaren klämde in en koll på maken med när han hade lite tid över. För att "fira" att vi alla hade bra tänder åkte vi till den svenska pizzerian Verona där barnen och maken åt kebabpizza och jag kebabtallrik. Det var såå gott och kändes som man var på vilken svensk pizzeria som helst. Pizza bagaren blev lite kär i dottern och la på extra ost för hennes skull och bjöd på lite pommes till pizzan :) När vi åkte därifrån frågade sonen om vi kunde åka tillbaka dit igen och äta....Kul att det inte bara var jag som var nöjd!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0