Skolstart

I höst ska ju dottern börja i "stora skolan" med sonen och hon är eld och lågor över detta, frågar dagligen när hon ska få börja på DESS. Vi är jätte nöjda med skolan men jag har kanske ibland känt att sonens fröken är lite....distansierad kanske. Hon är jätte duktig på att lära ut men jag kan känna att hon kanske saknar lite hjärtlighet. Eftersom dottern kommer vara en av de yngre i hennes årskurs tror jag att hon behöver lite hjärtlighet och känsla så ett tag tänkte jag prova att önska fröken till dottern då det känns som våra kompisars sons fröken skulle passa jätte bra till dottern men så pratade jag med en annan mamma när hon var här på playdate och hon sa att hjälpfröken är ju så gullig och rar och väger upp allt det som Mrs. M kanske saknar i hjärtlighet och jag kände att hon nog hade rätt och la undan mina tankar på att önska fröken (man vill ju inte framstå som en "jobbig" förälder). En av mammorna som var här på fika idag är klass representant och hon hade hört att det ska bli lite omorganisation i "reception årskursen" och därmed kan vi inte alls veta att Mrs. M kommer ha samma lärar assistent som hon har nu och helt plötsligt känner jag att en Mrs. M utan Mrs. F inte alls skulle passa dottern så nu måste jag ta ett beslut om jag ska kontakta skolan för att önska en fröken och ett alternativ). Klassrepresentanten sa att hon tror att det är vanligt att folk lämnar önskemål och att skolan har det i åtanke så jag tror att jag ändå måste prova att göra ett önskemål. Jag kommer ju kunna ångra att jag inte försökte men knappast ångra mig om hon får någon av fröknarna jag kommer önska då jag vet att det är två väldigt gulliga personer. Jag ska diskutera detta med maken och se vad han känner och försöka få iväg ett email så snart som möjligt innan klasserna är satta inför hösten. Vi borde närsomhelst få kallelse till informationsmöte (förra året fick vi nog kallelse i mitten/slutet på maj för möte i mitten på juni och då fick vi även veta vilken klass och fröken barnen skulle få.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0