Läskigt uppvaknande

I natt åkte maken till Manchester och någon gång under natten ringde hem telefonen och först tänkte jag att maken inte vaknat för sin flygning, eller missat att gå ut till taxin och att de därför försökte få kontakt. Eftersom jag hade båda barnen klistrade mot mig i sängen lät jag telefonen ringa (och den ringde inte så länge) men nyfikenheten tog överhanden och jag kollade vad klockan var. 3.20, 20 minuter efter att makens flyg skulle lyfta och jag fick värsta oroskänslan imagen, tänkte att hans plan kraschat och Emirates försökte kontakta mig. Nu, när det är dag och jag kan tänka klart kan jag ju se många argument till att det var lite överdrivet att tro något sådant men där, mitt inatten kunde jag inte släppa tanken så till slut fick jag gå upp och kolla datorn om det fanns några nyheter om att ett plan försvunnit/krashat. Till slut kunde jag slappna av och somna om men det är banne mig inte trevligt när det ringer mitt i natten!

Nu har maken landat i Manchester, med världens shoppinglista, detaljerat från Next och Boots men oxå lite smågrejer som han måste leta efter (böcker, hårspännen osv).


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0