Sorg i hjärtat

Det är med sorg i hjärtat (för min del) som sonen har haft sin sista tennis lektion idag. Fråga mig inte varför, det har nästan alltid varit tjafs när vi ska åka till lektionen. Vi hade sagt att han skulle ge det hela 10 lektioner för att helt kunna avgöra om han ville spela eller inte och varje fredag har det som sagt varit mer eller mindre gnäll. Förra fredagen var hans 10e lektion men då slutade det med tårar för hans del så jag och maken bestämde att han skulle gå idag igen, dels för att kanske få en bättre sista lektion men oxå för att känna efter lite hur den andra mamman tänkte med värme osv (det börjar ju bli riktigt varmt redan, 36 grader igår!) Det kanske låter lite elakt men han har ju för det mesta kul när han väl är där det är just bara när man ska åka hemifrån som han gnäller. Den andra mamman sa att hon trodde att idag var sista lektionen för deras del pga samma tankar som vi har haft. Det kändes bra att barnen slutade samma dag och kanske vill sonen prova igen efter sommaren, när han är lite äldre. Vi får se. Vi tvingar inte någon att göra något de inte vill men har man sagt att man vill prova något kan man inte bara ge det en eller två lektioner utan känna sig för ordentligt innan man säger att det här var inget för mig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0