Myslördag

Idag har varit en riktig myslördag, kände mig lite ostabil i magen på förmiddagen så maken tog med barnen på cykeltur medans jag tog igen mig. Mådde dock mycket bättre när de kom tillbaka och klumpen i halsen var nog halsont och inte kräkvarning. Efter lunch hade vi tänkt åka på International Day på DESS men sonen var inte så sugen och eftersom vi inte tyckte det var något viktigt fick han faktiskt bestämma. Istället tittade vi på Despicable Me för 5e gången, barnen åt sitt lördagsgodis och jag och maken tog det lugnt. Efter filmen slängde vi ihop lite pasta deg och tillverkade ravioli. Degen blev inte så bra, vansinnigt hårdutbakad och därmed lite för tjock hur mycket vi än kavlade den men barnen tyckte det var jätte gott när de sedan fick ravioli till kvällsmat. Vid 4 tiden kom sedan en bekant över med sina barn, hon är jätte trevlig och ibland undrar jag varför vi inte ses mer, vi har så himla mycket gemensamt! Hursomhelst blev det ett mycket trevligt avslut på en lugn och skön lördag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0