Tandfén

Som jag trodde tyckte tandläkaren att det var lika bra att dra ur tanden idag. Jag hade varit lite orolig över att hon skulle tycka det var läskigt och bli rädd för tandläkare i framtiden men dottern var lika modig som förra gången. Det kom några tårar när han satte bedövningen men på det hela taget gick det över förväntan. Hon ville hålla mig i handen och såg storögt på när han tog ut stora "tången" och nöp tag i tanden. Efter lite vickande kom den loss. Tandläkaren sa att han var mäkta imponerad och att man normalt inte skulle ha försökt sig på ett sånt ingrepp utan lugnande så självklart är jag en extra stolt mamma idag! Jag tror inte hon kommer få några "men" efter detta då hon stolt skuttade ut ur tandläkar rummet med sin tand i en ask. Nu ligger tanden under kudden med förhoppning att tandfén ska kika förbi inatt :)
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0