Pumans fröken klar...

Idag var det dax för informationsmötet på DESS för dotterns skolstart i höst. Vi prioriterade inte det här mötet så jag hade ordnat att jag skulle få hämta upp hennes informations kuvert idag när jag skulle in och hjälpa till i sonens klass. Jag hade bestämt mig för att inte egentligen bry mig om vilken lärare hon fick men klart att man hade känt sig lite åsidosatt om de inte lyssnat på ens åsikt. Hursomehelst, när jag slet upp kuvertet hade dottern inte fått den önskade läraren och jag kände inte igen namnet alls och självklart blev jag lite snopen. Väl i sonens klassrum pratade jag med hans lärar assistent som berättade att den lären är en ny lärare som kommer från en annan Dubai skola. Samtidigt berättade hon att sonens fröken OCH den fröken som jag i hemlighet hade önskat ska undervisa i year 2 nästa år och då kändes det hela helt ok, dottern kunde ju självklart inte få en lärare som inte skulle undervisa i hennes årskurs! Samtidigt passade jag på att fråga assistenten om hon skulle sluta men så var inte fallet, hennes man hade visserligen fått jobb i Doha men han jobbade där i veckorna och kom hem på helgerna. Hon visste inte vilken lärare hon skulle få jobba ihop med men blev väldigt glad när jag berättade att jag hoppades att dottern skulle få henne och hon lovade att hon skulle ta reda på det tills imorgon. Själv kunde jag inte hålla mig utan smsade en mamma i sonens klass som jag vet har en dotter som ska börja i höst och hörde om hon var på mötet. Det var hon och återkom sedan med informationen att våra döttrar hamnade i samma klass, med den nya fröken och samma assistent som pojkarna haft iår! Åh vad glad jag blev! Skolan hade bevisligen lyssnat på mitt önskemål, eller så hade jag bara en himla tur :) Däremot måste jag säga att det känns så där med klasskompisen, den här tjejen är lika bråkig som sin bror och jag ser hur hon ger tjyvnyp till sina småsyskon (på 5 månader) så fort hon kan. Jaja, mamman är ju jätte gullig och det blir ju kul för mig att känna en mamma i klassen från början...På torsdag har dottern en liten lekstund på DESS då de ska få komma och titta på klassrummen osv, ska bli spännande att se om hennes fröken kommer finnas där eller inte.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0