Min stackars lilla puma

Idag efter skolan åkte vi till Mirdif City Centre för att byta storleken på ett top jag köpt och prova storleken på en klänning vi täntke köpa till dotterns födelsedag. Det var dock bråttom eftersom hon har balett på måndagarna så jag antar att vi inte tittade så noga på henne men när vi var hemma och bytte om upptäkte maken att halva en framtand saknades! När vi frågade henne vad som hänt blev hon lite ledsen och sa att hon ramlat vid lunchen men att ingen av fröknarna sett det och att ingen hjälpte henne trots att hon grät. Om jag ska vara helt ärlig vet jag inte hur mycket jag kan lita på hennes ord men när man såg hur tanden såg ut har jag svårt att tro att hon inte grät. När vi frågade lite mer detaljer sa hon att en av pojkarna knuffat henne så hon ramlade (samma pojke som hon tidigare sagt är elak mot henne och de andra). Tanden var så trasig att man kunde se pulpan så vi tyckte det var bra om någon kollade tanden direkt. Vi ringde Emirates kliniken som faktiskt kunde se henne direkt så vi kastade oss i bilen och körde som biltjuvar dit. Tandläkaren försökte fixa till henne så gott han kunde och "byggde" upp en ny tandhalva åt henne (fast det ser inte jätte snyggt ut direkt) och hon var vädligt modig och duktig. Han sa att han under sina 29 år som tandläkare aldrig sett en tand gå sönder på det sättet och att han inte vet hur länge "fejkhalvan" kommer sitta kvar men att om hon har problem och den ramlar av får de ta ut den andra halvan åt henne. Nu funderar jag lite hur jag ska ta upp det här med fröknarna imorgon, jag vill ju inte anklaga dem på något sätt även om jag tycker det är dåligt och oroväckande om de inte observerat att hon gjort illa sig.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0