Lyxhustru...

Pappa brukar kalla mig lyxhustru och många frågar vad jag egentligen gör med min tid eftersom jag inte jobbar OCH har städhjälp. Här ska ni få höra hur min dag har sett ut.

Upp med barnen mellan 5.30 och 6, för av någon anledning har de börjat vakna aptidigt igen! Frukost, lunchlåda och påklädning till skolan. Hela tiden måste man tjata och påminna dem att äta, borsta tänderna eller klä på sig. Körde sedan till sonens skola, väntade en halvtimme extra och sedan fick dottern komma in och se det klassrum hon ska gå i höst och träffa sina fröknar. När besöket var slut var det bara att köra henne till dagis och själv ta mig vidare till köpcentrum för att köpa färdigt födelsedagspresenterna till morgondagens kalas (då jag i sista sekund fick veta att det är ett kalas för två flickor i klassen, inte bara en!) och matshopping. Hem och kastade i mig lunch och sen börja förbereda fruksallad och lite dipp med tillbehör till eftermiddagens playdate. Hann precis få det färdigt tills sonen kom hem och strax därefter kom kompisarna. De hann i princip bara innanför dörren innan jag fick åka och hämta dottern på dagis och sen var det full fart här hemma. Vilken ljudnivå! Strax efter att barnen åkte hem kom våran gäst för den här helgen. Utmattad sitter jag nu i sängen och ska strax stäcka ner för idag. De flesta dagar är ungefär likadana, antingen playdates på eftermiddagarna eller aktiviteter. Visst, på förmiddagarna sköter jag ju inte handling varje dag, ibland har jag tid att umgås med vänner eller maken men det känns som det alltid finns något som behöver göras, pappersarbete någonstans, leta bästa alternativ för det ena eller det andra och dylikt. Jag kan verkligen inte säga att mitt liv är tråkigt!

Jag klagar inte, tycker fortfarande att det är en väldig lyx att kunna vara hemma och slippa så mycket av den där vardagsstressen som jag får för mig att många i sverige lever i. Däremot vill göra klart att bara för att man inte jobbar har man faktiskt annat för sig än att sitta i soffan!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0