Det drar ihop sig...

....snart reser vi! Jag brukar inte stressa upp mig iförväg men den här gången känns det som jag har väldigt mycket att stå i. Säkerligen mest för att inte maken är här de två sista dagarna innan vi reser. Jag gillar att diskutera med någon när jag packar, "behöver jag det här" osv. Det mesta är iaf packat men mentalt känns det konstigt att vara ensam.
 
Idag är det barnens sista dag i skolan/dagis innan sommarlovet. Jag känner mig lite känslosam och sonen som hela tiden sagt att han vill börja Year 1 och för dotterns del börja "stora skolan" pratade helt plötsligt imorse om hur de vill gå kvar där de är och inte börja nytt. Jag kan förstå dem, klart att det måste vara läskigt att lämnade det man "vet", få en ny fröken (och som för dottern, helt nya klasskompisar!) men jag vet ju att det kommer bli bra. Vi är så nöjda med skolan! Nu längtar jag bara tills alla väskorna är packade och klara för avfärd, DÅ kommer jag kunna slappna av igen. Just nu är det mest så att varje gång jag tänker på resan börjar jag oroa mig för om jag har packat allt som måste med :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0