Allvarligt?

Jag försöker att inte blogga om sånt som händer och som skrivs om i tidningarna men idag kan jag inte låta bli. Läser i Aftonbladet att mamman till mannen som blev skjuten på Skeppsbron i Stockholm har skrivit ett brev och klagat på polisens agerande. Hon skriver: "Vad han än gjorde och vad som än föranledde detta handlande, berättigar inte det polisens snabba ingripande i form av tre skott in i en människa." Men hallå, vad menar hon med det? Nu vet jag visserligen inte fler detaljer än vad som skrivits i pressen och förstår självklart att man inte kan lita på det fullt ut men mannen gick runt och hotade folk och gjorde utfall med en stor kniv! Han la inte ner vapnet när polisen kom till platsen. Vad skulle de ha gjort då? Låtit killen sticka kniven i folk som han hotat med? Vilket hade varit mest rättvist? Kniv i en eller flera oskyldiga eller säkerhetsskott på killen med kniven? Nej, an att dra några slutsatser i just den här fallet tycker JAG att det överlag är bättre att polisen skadeskjuter en galning/idiot än att oskyldiga blir skadade/dödade. Viftar man med en kniv kan man knappast påstå att man hade goda intentioner.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0