Torsdag: resedagen

Hemresan gick faktiskt oväntat bra, vi åt frukost, packade ihop och drog iväg. Sonen grät på onsdagkvällen och ville inte åka, dottern grät på morgonen. Båda konstaterade att de kommer "missa gammelmormor". Mina små hjärtan, jag kommer så väl ihåg hur det känns, jag brukade gråta massor när jag åkte från Uddevalla när jag var barn. Vi tog oss hela vägen till Örebro utan paus, åt lunch på Max innan vi gick en sväng på IKEA. Barnen fick först leka i Småland medans jag och mamma kollade ut vad vi skulle köpa och sedan fick barnen gå med och hämta grejerna. Allra viktigaste var dock att visa dem sängen som jag och maken "valt" till dem nu när de ska få större sängar efter sommaren. Visnings exet av just den sängen på IKEA i Dubai är inte fin, kladdad på, fula sängkläder och inga lådor eller utdragssäng under så jag tyckte det vore bra om de kunde se den i sverige och "godkänna" den. Som tur var gick den hem, men det visade sig att lådorna vi valde ut inte kommer finnas med i nästa "års" sortiment (IKEA byter sortiment över sommaren och det nya kommer in runt Augusti) så nu får maken dra sig ut och kolla om det finns kvar i Dubai. Efter ett tre timmars stopp (inkl lunch) for vi vidare hemåt och var faktiskt hemma strax efter 18. Helt ok med andra ord!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0