Skolskor

På DESS ska pojkarna ha svarta uniform skor medans flickorna ska ha röda (vinröda). Pojkarnas skor kan vara vilka svarta som helst medans det verkar som att tjejerna "ska" ha den här Startrite skon. 95% av flickorna har just den här skon men det kan vara så att det blviit så för att utbudet av röda skor inte är lika stort. Jag har dock blivit "varnad" av andra mammor att inte köpa den skon i Dubai eftersom det verkar som kvaliten är mycket sämre än på skorna man kan köpa i England. Startrite ska vara ett kvalitets märke men några mammor i sonens klass har berättat fått köpa två och till och med tre par under det här första året pga att sulorna ramlat av (och som verkar rätt vanligt i Dubai tar inte försäljaren något ansvar utan det är bara att köpa ett nytt par). Det är ju många engelska barn i skolan och mammorna verkar alltså köpa sina skor i england och trots att jag inte gillar skon (tycker den ser väldigt oskön ut) var jag inställd på att även jag beställa från england. När jag nu skulle slå till visade det sig att de röda skorna är helt slutsålda och kommer inte återkomma förrän till nästa vår/sommar. Tänkte då slå till på ett par kavat häger skor som var rätt lika (när jag tittade på skorna i skolkatalogen såg jag att de barn som inte har "rätt" sko hade sko utan "t bar") men efter massa sökande hittar jag inte någon som har den i hennes storlek! Det verkar som sommarskorna blir väldigt utplockade redan i slutet på juni i Europa (ska jag försöka minnas till nästa år!). Häromkvällen spenderade alltså jag och mamma hela kvällen med att leta en alternativ sko men hittade inget direkt bra så maken fick ringa uniformsförsäljaren för att ta reda på vad skorna kostade och till min stora glädje berättade de att de pga så mycket klagomål bytt ut märket på de röda skorna till dessa Vivobarefoot De ser så mycket bättre (läs skönare) ut! Lägger därmed ner sökandet och så får vi åka och prova dessa när vi är tillbaka i Dubai igen och hoppas att de är bra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0