Fullt upp!

Idag har det varit full rulle. Som vanligt när det är lördag och maken är ledig försöker vi hitta på något trevligt hela familjen, oftast blir det lekpark och idag var inget  undandtag. Jag hade hör av mig till en kompis på fb för att se om hon och hennes barn ville hänga på men inte fått något svar när en nyinflyttad svenska dök upp på fb chatten så jag sa att hon var välkommen att hänga på om de var intresserade och det var de. Strax efter hörde den andra mamman av sig med så helt plötsligt blev vi ett litet gäng. På väg till parken fick maken ett sms från en kollega som tänkte åka till park och undrade om vi ville hänga på så vi bjöd in honom till Creek Park. Vi hade en jätte trevlig förmiddag och det var kul att umgås med lite andra vuxna och samtidigt hade barnen kul tillsammans. Härligt värre! Väl hemma väntade en gardinkille och vi bestämde oss för gardiner till tvrummet, ska bli skönt när vi kan stänga för. När maken gick och la sig för att sova för nattens flygning bakade jag och barnen lite matbröd som sonen ska ha med till skolan för provsmakning imorgon. Det var ett enkelt bröd som varken skulle knådas eller jäsa, perfekt! Barnen gillade det inte men maken däremot tyckte det var kanongott. Hann även med att baka bananmuffins, bästa sättet att göra sig av med övermogna bananer :) Nu sover barnen och jag skulle ha lite egentid men maken kom upp, vaken aldeles för tidigt så nu slötittar vi på Bones...hoppas han kan somna om och vila lite mer innan han ska jobba, annars blir det en väldigt tuff natt för hans del.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0