Hot Yoga

Idag skulle jag prova hot yoga på gymmet dvs yoga i 40 gradig värme. Var lite skeptisk innan, jag lider ju vansinnigt av värme och basta är inget för mig heller. Jag har urdålig balans och är smidig som ett kylskåp och detta blandat med värmen som var innebar att jag inte pallade med. Instruktören hade sagt innan passet att man skulle försöka inte lämna rummet om man inte orkade utan stanna i värmen. Samtidigt sa han att vi inte skulle dricka för mycket. Självklart fick jag vätskebrist och mådde kasst (yrsel och illamående) men vägrade gå ut. Min kompis sa åt mig att prova barnets position så det gjorde jag men det hjälpte inte heller. Till slut sa hon åt mig att gå ut och hämta luft...tur att någon tar tag i saker och ting för mig :) Väl utanför kände jag hur skönt det var att komma bort från den plågande värmen och då kom tårarna. Jag har ju sagt att jag är extra känslig just nu (mens kanske?) och jag kände mig så himla besviken. Besviken över att jag inte pallade med och samtidigt besviken för att jag inte lyssnat på min magkänsla och gjort mig till åtlöje genom att gå på ett pass jag inte klarade av :(


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0