Vi lever...

men bara knappt....Det har varit het galet hur fort tiden har gått och hur trötta vi varit på kvällen. Det har varit så mycket med möbler och pappersarbete men nu tror jag vi kan fokusera på att få ordning i huset!

Här kommer en kort uppdatering. Flyget hit gick väl skapligt, sonen satt som klistrad vid filmerna medans dottern var lite rastlös och ville pilla på allt. Det tog hur lång tid som helst på flygplatsen så jag var tvungen att göra en ögon skanning för mitt visum och vårat sista baggage kom allra sist, långt efter de sista grejerna från vårat flyg hade kommit och jag hade helt gett upp hoppet. Klockan var efter 2 på morgonen (Dubai tid) innan vi var hemma och kunde krypa i säng.

Sedan dess har vi varit till IKEA 3 gånger, rundor till andra köpcentrum med för att vara säkra på att hitta "rätt" i möbel jungeln. Till slut köpte vi allt på IKEA och redan innan den leveransen kom hade vi fullt med kartongen i huset, nu är det överfullt med saker att packa upp och skruva ihop! Gardinerna kommer på måndag och så snart något rum är klart kommer bild.

Jag har även varit till sjukhuset för mitt HIV och lungröntgen (det är något man måste göra för att få visum) och om jag trodde att Maltas sjukhus var kaos kan jag säga att det var inget mot vad jag fick uppleva i tisdags! Det här stället var såååå fullt med folk att jag blev helt yr men jag hade tur, det fanns en egen kö för kvinnor och det var väldigt få såna så vi klarade faktiskt det vi skulle på en morgon och jag är jätte glad att det var en engångs grej så jag slipper tillbaka dit igen!


Kommentarer
maria

Härligt att höra av er igen =))))))) hälsa rob å barnen

2011-09-29 @ 20:34:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0