Ingen bra dag

Avslutet på gårdagen blev absolut inte vad man hade kunnat önska. Vi var lite osäkra på dagen för mitt läkarbesök, var störtsäkra på att det var söndagen men i almanackan stog det måndag så jag ringde på morgonen för att bekräfta och hon svarade att det är "idag". När vi efter mkt lång tid i bilen och strul att hitta parkering kom fram visade det sig att min läkartid var på måndagen så vi var där en dag för tidigt! :O De lyckades ändå fixa så läkaren kunde träffa mig men vi fick ju vänta nästan en timme. Just läkaren kan jag väl känna var helt ok, kanske lite seg men absolut inte otrevlig som min tidigare läkare. Den här läkaren verkade inte ifrågasätta diagnosen men ska kolla över min historia lite tills nästa besök. När vi kom ut från kliniken var vi alla hungriga då klockan passerat 18 och vi bestämde att vi skulle stanna vid Mall of the Emirates och äta något där. Maken som tycker gpsen är urkass och bara vill läsa karta och skyltar missade så klart var vi skulle svänga av och helt plötsligt var vi helt vilse. Naturligtvis blev det tjafs i bilen, ni som känner mig vet ju hur jag blir när jag är hungrig, och det slutade med att vi bestämde oss att åka hemåt och lösa matfrågan på bästa möjliga sätt. Vid 19 var vi så äntligen hemma och köpte oss lite färdig mat på "vårt" snabbköp. Jag kan lova att jag inte var direkt nöjd med något just då. Bilkörningen kräver så himla mycket energi och jag sitter på helspänn hela tiden så allt det här körandet hit och dit gör mig helt utmattad och än värre är det att köra i mörker!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0