DESS

Efter att ha skrivit ett helt inlägg om dagiset känner jag att jag är skyldig DESS (Dubai English Speaking School) att skriva ett inlägg även om dem. Speciellt som det funkar helt annorlunda med deras "reception" fröknar. Sonens fröknar Mrs. M och Mrs. F verkar väldigt gulliga och bra. Naturligtvis är det väldigt annorlunda då de nu är i den åldern att de inte behöver lika mycket kramar och mys och det förväntas lite mer av dem men sonen är nöjd med sina fröknar och då får jag väl tro att han får det han vill ha och behöver av dem. Jag har bara pratat med Mrs. M som är huvudfröken men hon är väldigt gullig och förstående när det är något som oroar sonen. Som när han var nervös och orolig de första dagarna och idag när jag ville prata om lunchrasten. Sonen blev ledsen igår när jag frågade varför han bara hade ätit upp hälften i sin lunchlåda och han grät när han berättade att han aldrig har tid att äta allt innan hans fröknar säger att det är dags att plocka ihop lunchlådorna. Nu vet ju jag att sonen är en mästare på att äta sakta och att han lätt blir distraherad och glömmer äta men jag lovade honom att prata med Mrs. M om det. När jag gjorde det förklarade hon att de har ½ timme för lunch och jag konstaterade att det skulle räcka mer än väl sa hon att hon ska hålla ett extraq öga på sonen i några dagar och se om hon kan hitta anledningen till att han inte hinner äta. Det är sånt man vill se i en lärare!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0