Uppdatering

Fler bilder kommer när jag orkar, just nu finns bara energi till en uppdatering (knappt det ens!)

Vi hade det jätte bra och trevligt under besöksveckan men jag tror det var konstigt för barnen att inte morfar bodde hos oss, de saknade att ha honom här på morgon och kväll tex. Vi åt mkt god mat och jag "firade" min födelsedag med middag på Meet Argentinian Steakhouse.  Maten är underbar och det var jätte trevligt.

När det gäller Dubai uppdatering har vi äntligen kommit till beslut om huruvida vi ska skicka en kontainer eller inte. Vi velade länge eftersom det kändes som priset inte riktigt kunde motiveras för att få dit lite leksaker och annat små plock men vi har nu tagit beslut att skicka en kontainer men MED möbler. På det sättet kan vi ju spara lite pengar där och då motivera att skicka en kontainer. De flesta av våra möbler är ändå köpa för 2 år sedan när vi flyttade till nya huset och det kan ju kännas skönt för barnen att känna igen möblerna. På det här sättet kan vi ju få med oss alla barnens leksaker, stora som små.

Igår fick vi goda nyheter. Jag minns inte om jag nämnt att vi inte fått skolplats till A där vi ville och att det känts tråkigt att han ev skulle få börja i en skola för att bara gå ett år och sen kanske kunna flytta över till den skolan vi önskade i första hand. Igår hörde de dock av sig och helt plötsligt hade de en plats?! Perfekt! Visserligen har vi inte sett skolan men vi litar blint på det maltes/kanadensiska paret (J o J) som var här för några veckor sedan. Det känns som jag har ungefär samma värderingar som dem (lite  omaltesiskt) och jag tror säkert skolan blir bra. De har en son som kommer gå i samma grade som sonen så de har nyss gjort "läxan" när det gäller de olika skolorna. OM vi inte skulle vara nöjda går det ju att leta annan skola när vi väl är på plats.  Hursomhelst blev vi jätte glada över nyheten och det verkar som J hade rätt när hon sa att man ska jaga dem och tjata lite så fixar de plats. Vi har sett till att göra oss en anledning att höra av en gång i veckan sedan vi ansökte, frågat hur det går och påpekat att de är vårat första val och att vi verkligen hoppas på plats så kanske hade J rätt?

Igår var jag med dottern på samma utflykt jag och sonen var på förra veckan. Hon hade jätte kul och bilder kommer när jag orkar ladda upp dem, just nu är jag helt utmattad. Vi har börjat städa ur garaget för att se vad som ska med och inte och för att fixa plats för det som är packat och ska med i kontainern. Vi har redan fått i väg 3 fulla bilar med skräp till tippen. Vi ska försöka jobba hårt med det här så att vi inte ska vara urstressade veckan innan kontainern dyker upp men imorgon är det nog städning som gäller, nu ligger vi efter...IGEN!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0