Pass, shopping och balanscykel

Eftersom sonen fyller 5 i höst är det nu dax att skaffa nytt pass. Hade gärna väntat tills köerna lugnat ner sig lite men vi behövde skaffa ett så fort som möjligt för att maken ska kunna påbörja våran visum process i Dubai. Vi var därför upp idag, hängde på låset redan 10 minuter innan de öppnade och hade trots många väntande bara 2 personer före oss som skulle skaffa just pass, de övriga hade kortare ärenden. Gissa hur matt jag blir när hon i luckan säger att hon måste kolla upp vad mer än vårdnadshavarnas underskrifter vi behöver för att få pass eftersom vi är utvandrade :O Eeehhh? Ja man kan behöva visa upp sitt visum el liknande får jag till besked då. Efter långa minuter får vi besked att vi inget behöver, phew! Sen går det undan men vi hinner få besked att tjejens syster ska flytta till Dubai då hennes man jobbar för Etihad (fast de ska bo i Dubai)! Tänk vad världen är liten....

Efter polisen for vi till Kupolen för lite shopping, hittade en hel del trots att reorna var väldigt urplockade. Efter ytterligare stopp på Jysk, Max och Coop Forum kom vi hem och hittade en avi på balanscykeln vi beställt i postlådan.

Barnen hann prova den en liten vända var innan det var dags för kvällsmat och sängen. Nu sitter jag här framför tvn, DN galan och känner mig helt hjärndöd.















Maken sitter på flyget till Dubai, han skickade sms imorse och sa att han kände sig himla vemodig och sorgsen över att lämna sitt hemland, han sa att nu först förstog han vilken uppoffring jag gjort för hans skull. Jag lider med honom men jag tror det här kommer bli bra och jag VET att han kommer må bra av att komma bort från Malta.

Jag hoppas på en bättre natt i natt, dottern har gnällt en hel del sen vi kom till Sverige och inatt kändes det som att hon gnällde för att sonen lagt upp ett ben och arm på henne. Vi har sovit i min gamla 120 cm säng alla 3 och jag tror det är för trångt för henne. Sonen och jag ligger ju gärna nära nära men dottern är som sin far och vill gärna ha lite plats så inatt ska vi sova i mammas dubbelsäng istället. Håller alla tummar att det går bättre nu.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0