Nu är hon här...

Det har varit mycket på slutet...I onsdags kväll hämtade vi så M, våran maid. De var mkt försenade, både med flyget och i den mass trafik som var på vägen från Dubai till Sharjah. Hon kom med endast handbaggage, en liten och en stor handväska, tänk hur det kan vara..Så vi åkte och handlade lite kläder åt henne igår men det var inte mycket hon tyckte sig behöva. Språket är ett problem, hon förstår en hel del men pratar i princip inget alls och hon visar att hon har problem med magen. Trots detta jobbade hon järnet igår, plockade och diskade och ville hela tiden ha något att göra trots att vi sagt åt henne att ta det lugnt och vila. Idag kom hon nu upp och ville ringa agencyn men idag är fredag och därmed stängt och jag kan inte riktigt förstå vad hon vill prata med agencyn om. Frågade om hon vill åka hem, "nej", vill hon träffa en doktor? "nej". Nu har jag i princip tvingat in henne på sitt rum för att vila, med vatten och kex. Personligen uppsöker jag ju inte läkare när jag är magsjuk eller ostabil i magen, sånt brukar ju reda sig självt så jag funderar om hon ångrar sig och har hemlängtan och vill åka hem men inte vågar berätta det? Fast å andra sidan, hon var uppe och städade imorse så hon verkar ju vilja att vi ska vara nöjda med henne och det skulle hon väl inte göra om hon tänkte åka hem? Hursomhelst, dett är ju precis vad jag behövde nu när maken åkte till jobbet imorse och är borta i två dagar :S Jag sätter dock mitt hopp till en kvinna på ett forum för expats som pratar M´s språk som ska kontakta oss idag och förhoppningsvis kunna hjälpa till att reda ut saker och ting.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0