Maid uppdatering

Idag har varit allt annat än en bra dag men jag gissar att jag får vara glad och tacksam för den för mig okända personen som hjälpte mig och spenderade 40 minuter på telefon med mig och M. Det visar sig att hon vill ha annan arbetsgivare trots att hon tycker vi är snälla och att hon inte har för mkt krav på sig utan för att lukten av våran mat gör att hon kräks! :O Jag ställer mig helt frågande då

A. Hon bor i vårat hem och vi kan och får laga vilken sorts mat vi vill det är bara för henne att vänja sig (i vanliga fall är det familjerna som klagar på att maidens matlagning luktar kryddor och annat)
B. Igår lagade vi pasta och stekte kött och grönsaker till lunch och kvällsmaten bestog av pizza och mikrovärmda rester

Vad menar hon egentligen? Damen som hjälpte på telefon sa att hon sagt åt M att växa upp och inse att hon är på en arbetsplats nu och att hon ska vara jätte glad att hon hamnat i en familj som respekterar henne och att hon ju faktiskt inte behöver eller ska äta våran mat. Hon får pengar att köpa mat för så hon får laga det hon vill ha och ta hand om sig själv på det sättet. Trots att jag hade henne med mig till affären igår lämnade jag av henne vid Spinneys idag så hon kunde handla och sen gå hem och jag hoppas det hjälpte henne. Jag har kännt mig lite upprörd över det hela men framåt eftermiddagen bestämde jag mig att släppa det här, det är banne mig inte mitt problem! Agenturen som tog hit henne får ta det här med henne. Om de vill gå med på hennes krav om annan arbetsgivare får hon gärna åka, hon är inte oersättlig men jag skulle tro att de kommer tala henne till rätta och säga att hon kommer med orimliga krav. Fram till dess får hon gärna ligga på sängen och stänga dörren om sig så jag slipper se hennes lidande ansikte. Jag kan känna lite att jag inte vet om jag VILL ha henne kvar även om hon skulle bestämma sig för det efter att ha pratat med agenturen men å andra sidan har vi inte haft något att klaga på när det gäller städandet, hon bäddar sängarna kungligt tex! Vi får helt enkelt se vad som händer när vi kan få kontakt med agenturen på söndag. Fram tills dess orkar jag inte bry mig.....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0