Celiaki

I samband med mitt läkarbesök i oktober pratade läkaren om att han ville ta glutenintolerans blodprover på barnen eftersom det är genetiskt. Ikväll ringde han och berättade att dotterns prover visar något för mycket antikroppar men att det räcker att hålla koll med blodprover med jämna mellanrum. Sonen därmot har så mycket antikroppar att en biopsi behöver göras för att fastställa om han har celiaki eller inte. Fy f@n rent ut sagt. Jag känner mig så ledsen och nere. Ok, det är inte hela världen att vara glutenintolerant men det är banne mig inte enkelt. Sen att försöka förklara för ett barn hur det funkar och varför man inte kan äta vissa saker? Fy tusan :(


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0