Vilken fredagsnatt

Vilken tur att jag hade maken hemma i fredagsnatt. Dottern vaknade och grät och maken trodde hon skulle kräkas så jag sprang efter dem in på toaletten. Märker då att det som händer är att dottern inte får luft :O Gahhhhh. Lyckades sansa henne lite men jag sa till maken att om det är någon gång man ska åka till sjukhuset är det när barnen inte får luft och medans maken gjorde sig klar somnade dottern i min famn. Det väste jätte konstigt i halsen på henne och mina tankar for till krupp. Inget av barnen har dock haft det så jag kunde inte veta säkert och tyckte det var bäst att få det kollat iaf så maken tog henne med sig till sjukhuset. Jag var helt utmattad och somnade men det visade sig att jag hade rätt, krupp. Hon hade fått andas i en mask och fick sedan kortison supp och sov gott resten av natten när de kom hem. Läkaren tyckte vi skulle ge kortisonet i 3 kvällar (så två till) men att jag kunde ge upp till 5 kvällar om det behövdes. Gårdagen var lugn, jag hörde henne hosta till och det lät så där illa som krupp hostan gjorde men bara en gång här och en gång där så jag lät henne vara. Hon har sedan dess oxå fått feber som idag inte ville gå ner med alvedon så jag alternerar nu med ipren. Men hon kom upp och ville bajsa efter nattningen och jag såg en bit av kortison suppen kom ut men jag hoppas hon får sova gott ändå.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0