Jobb erbjudande

I söndags ringde Emirates och erbjöd maken jobb. Vi har sedan dess försökt reda ut alla frågetecken och tveksamheter speciellt när det gäller skolor och hälsoförsäkring. Eftersom jag har en sjukdom ("pre-existing condition)  täcker inte sjukförsäkringen de två första åren och medicin, blodprov och läkarbesök är dyrt i Dubai så det var viktigt att se om det ens skulle funka ekonomiskt. I Dubai har de helg Fredag/Lördag och vi besämde igår att vi skulle ha tagit beslut och meddelat makens "recruiter" så att hon har hans svar när hon kommer till jobbet på söndag morgon. Efter att ha räknat lite ser vi att vi ju inte kommer kunna spara direkt mkt pengar de första åren på grund av min sjukdom men det kommer iaf gå runt och därmed känns det bäst att åka. Idag har vi även haft besök av en malteisk pilot med fru som flyttade till Dubai för ca 1½ år sedan, de har varit jätte bra stöd och efter deras besök känns det helt plötsligt mycket bättre. Trots all osäkerhet kring allt ser jag nu fram emot att komma iväg. Jag tror vi kommer få det bra. Huset ser bra ut, jag ser fram emot att fixa möbler och dyl och komma bort från Malta. Nu har vi 3 månader på oss att packa och sen bär det av :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0