Fortsatt feber

Sonen har fortsatt feber. Han stannade inne igår och det blir samma visa idag. Febern ligger över 40 grader och alvedon verkar inte hjälpa. Provade imorse att ge supp istället för flytande för att se om det hade bättre effekt men så var inte fallet. Svärmor tycker vi ska åka till vårdcentralen och träffa läkare men jag känner inte att det behövs, jag vet ju att de kommer säga att det sitter i halsen och sen säkert säga att vi ska ge antibiotika. Letat runt lite på nätet och verkar som råden i sverige är att man ska uppsöka läkare om febern håller i sig i mer än 3 dagar (en del ställen säger 4-5) men hittade även att man skulle uppsöka vård om febern är över 40.5 och imorse hade han 40.6 så jag tvekar ändå lite. Han är inte direkt påverkad just nu, dricker bra och åt nästan en hel smörgås så jag tror att vi får vänta en dag till och se hur han vaknar imorgon.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0