Onsdag och klänningsletande

Minns inte riktigt om jag nämnt makens kusins bröllop tidigare. Det har iaf varit lite strul fram och tillbaka över huruvida vi skulle gå. Barn är normalt inte bjudna på maltesiska bröllop men just den här kusinen är "nära" med maken och när hans storebror gifte sig ville han att vi skulle kunna komma så barnen blev bjudna med. Det blir ju så här när inte min familj finns här och hela makens familj går på bröllopet, vi har ingen barnvakt. I det här fallet var det oklart in i det sista men i måndags ringde kusinen och pratade med maken och gjorde klart att det var klart att barnen skulle komma så att även jag skulle kunna gå. Snacka om klänningspanik! Vi åkte till två ställen på förmiddagen och ytterligare 3 på eftermiddagen innan jag kunde bestämma mig för en klänning jag såg i första affären! Eftersom planen är att gå ner i vikt känns det inte så kul att köpa dyr klänning för bara ett tillfälle, om man kan ha den på fler bröllop i framtiden funkar det ju att betala lite mer. Jag hittade iaf till slut en klänning för 52 eur, helt överkomligt för en långklänning tycker jag. Kanske inte helt ultimat men den duger.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0