Bästa barnen

Hur jobbiga de än kan vara så är de ändå helt underbara för det mesta. Igår visade de sig på sitt allra bästa och spenderade precis en hel dag ute på shopping, utan större klagan.

Det hela började med en sväng till Clas Ohlson i Insjön, vi blev lite sena iväg så när vi kom dit ville de ha fika. Mamma tog dem med sig på fik och jag gick på CO eftersom det var jag som hade saker jag skulle ha. Hittade mina hyllor och ramar innan mamma och barnen kom ifatt.  Efter att ha packat in grejerna i bilen blev det en tur genom en skoaffär innan vi kom till Ittala outleten. Här fick barnen syn på Muminmuggarna och de fick välja en var, jätte söta! Skulle gärna bytt ut alla mina muggar mot dessa men jag har ju 2 olika sorter redan där hemma....In en snabbis i mataffär för en grillad kyckling och sen åkte vi mot Älvmotet i Gagnef (för den som inte är insatt är det här Öster och Väster dalälvarna flyter ihop och blir Dalälven. Sonen hade nämligen önskat picnic och med underbar utsikt intog vi lunchen. Stopp i Kupolen på vägen hem, det blev några toppar till mig, jätte nöjd. Trots tråkighets faktorn höll sig barnen lugna och skapligt nöjda. Utpumpade kom vi till bilen och jag och mamma tänkte skippa vår tur till garnaffären där vi skulle köpa garn till en sjal som jag tänkte virka men sonen ville absolut inte åka hem. Provade det jag trodde var det enklaste sättet att få honom att vilja åka hem, "ska vi åka till garnaffär"? Jaaaaa! ropade han nöjt :O Fick alltså med mig garn hem oxå.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0