Mysteriet med skoluniformerna

Eftersom de inte hade rätt storlek på sonens shorts till skoluniformen fick vi lämna en beställning. Det är urkassa försäljare och de har aldrig något inne trots kontrakt med skolan att allt ska finnas "in stock". Sonens shorts skulle ha varit klara i slutet på den här veckan och när maken ringde idag är de inte klara, "på onsdag" blev svaret. Kanoners, det är mindre än en månad kvar att använda sommar uniformen (oktober ut). Hursomhelst gick jag igenom vad vi har i vinter uniform (eftersom jag trodde vi skulle åka och hämta shorts, tänkte jag vi skulle passa på att skaffa vintergrejerna på en gång) och trots att jag VET att sonen hade 3 uppsättningar förra året fattas ett par byxor. Fattar ingenting....hur kan saker och ting bara försvinna? Jag vet ju att dottern skulle använda dem efter honom så jag har absolut inte gjort mig av med dem, men vart kan byxorna ligga?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0