Farmer´s Market

Vi behövde broccoli idag så vi tänkte spana in den nya "Farmer´s Market". Förut har grönsakshandlare kört runt i byarna och sålt grönsaker och frukt, det betalar tydligen jätte dåligt till bönderna och tjänar massor själva. Bönderna har fått nog och man har nu startat detta Farmer´s Market två gånger i veckan där man säljer sina egna saker. Trevligt initiativ MEN vi kan konstatera att det var så pass lite billigare och ingen frukt, bara grönsaker, det blev ingen direkt hit för våran del. Broccoli huvudet kostade 1.50 (eur) istället för 1.75 som vi betalade i affären senast dvs 2.50 kronor skillnad. Så ska man ju lägga till priset för bensinen för att ta sig dit....Kanske kan det utökas om det funkar, frukten är väl mestadels importerad så bönderna bör väl importera lite så de kan "tävla" med grönsakshandlarna.

Vi har precis vilat lite, hade hoppats att barnen kunde sova längre eftersom vi har bröllop ikväll men vi får väl göra det bästa av situationen. Jag ska göra mig ett litet fotbad och måla naglar under eftermiddagen, helst träna lite oxå. Joggandet har avstannat just nu, tyvärr hade min pappa rätt när han sa åt mig att det var för tidigt. Jag måste gå ner mer i vikt först, fick förskräckligt ont i knäna, precis som han förutsett. Jag får hålla mig till crosstrainern, promenader och så gympa passet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0