Tuffa tider....

Sista dagarna har varit tuffa igen, tidsomställningen har gjort att barnen vaknar kl 5 på morgonen, dottern sjuk, hiskeligt oroligt på makens jobb osv osv. På detta har en förkylning legat på lur även för mig trodde jag då jag varit kanontrött, ont i halsen och nyst till och från. Tillslut gick det dock upp för mig att det nog var allergi, inte förkylning. Skönt ändå, med allergi kan man ju iaf fortsätta träna :D

Barnen har "midterm holidays" och är lediga måndag till onsdag och maken är ledig med oss, mysigt att få vara tillsammans allihopa. Idag var vi ut i solen och körde scooter, lekte och sedan beställde jag nya glasögon. Skööönt! Mina gamla var jätte repiga och de jag hade före det (som jag använder just nu) är av plast och sitter inte så bra på näsan, när man har sina glasögon jämt tycker jag man måste ha "näskuddar" som håller dom på plats, speciellt om man bor varmt och svettas en del.

Igår var sonen bjuden på kalas för en klasskompis, det gick inte direkt bra efter hans dåliga sömn. En timme in i kalaset kom en annan mamma och hämtade mig där föräldrarna fick vänta och dricka kaffe för att sonen grät. Jag försökte prata med honom och han sa att han var ledsen för han trodde att jag hade åkt, vidare tyckte han det var för hög musik, han var oxå ledsen för att limbo pinnen åkte längre och längre ner så han inte klarade av det. Vi hade gått ut och satt oss vid ett bord utanför, i lugn och ro men han bara fortsatte gråta, gnuggade ögonen och sa att han inte orkade mer. Vi fick helt enkelt åka hem, kalas ska ju vara kul!

Nu får vi se vad morgondagen har att erbjuda, hoppas slippa vakna kl 5 iaf....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0