Kanadensare på besök

I onsdags kom makens nygifta kusin och hennes som en del i deras bröllopsresa. Jag har aldrig träffat henne förut men de är båda jätte gulliga. Igår tog vi dem med till Mdina och sedan fika vid Golden Bay. Mysigt att umgås lite! Ikväll hade vi funderat på att gå med ut när makens bror och syster skulle ta med dem ut men eftersom maken ska köra simulator nästa vecka känner han att han behöver plugga så vi blev hemma. Idag har vi städat huset, shoppat och jag har även hunnit med en promenad men en "nyinflyttad" svenska. Jätte trevligt med sällskap för en gångs skull och kul att kunna prata lite, när man har barn i närheten blir det ju inte så mycket av den varan...Promenad blev bra för min del oxå eftersom jag har ont i halsen och hostade lite inatt, vill inte lägga av helt men tror inte crosstrainern hade varit rätt idag.

Mamma har bokat biljetter till sommaren, hon har tidig semester nästa år så hon kommer 19e juni och stannar till 7e juli, det ska bli kul att få ha henne här en liten längre period.

Nu känner jag mig helt utpumpad, ska bli skönt när det blir dax för sängen. Happy weekend allihopa!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0