Gräsänka

Maken åkte igår för sin höst simulator. Idag har han första sessionen, imorgon den andra. Som vanligt var han hyper nervös och orolig men jag gissar att det är på det sättet han behöver vara för att "hålla sig på tårna" (är det ett svenskt eller engelskt uttryck?) och prestera sitt bästa. Barnen saknar honom jätte mycket, sonen räknar dagarna tills pappa kommer hem igen och dottern frågar efter honom hela tiden. Igår hade jag en skitdag, trött utan dess like och jag orkade ingenting alls. Idag har jag bättrat mig, handlat mat och bakat hela eftermiddagen. Det blev dumlemuffins som sonen skulle ha med sig till skolan som födelsedags fika. Jag hade beställt jätte söta muffins formar med musse pigg på men de måste ha varit för stora för det blev en hård skorpa uppepå innan de var färdiga. Gjorde lite mer i mindre muffinsformar och jag tror de blev bättre, men tyvärr inte tillräckligt många att skicka till skolan så jag fick slänga ihop ytterligare en smet. Andra omgången mindre muffins såg kanon ut när jag tog ut dem men några säckade ihop totalt. Jag får se om jag kan få ihop 21 st likadana till klassen men jag väntar tills imorgon, jag penslade lite vatten på skorpan och hoppas på uppmjukning under natten.

Imorgon har vi en underbar liten 4 åring i huset <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0