Mobbare?

Igår eftermiddag när sonen satt och lekte sa han plötsligt till mig att "I (en pojke i hans klass) is a bully". Jag blev så paff att jag inte ens visste vad jag skulle säga. Jag vet ju att den här pojken är en riktig busunge vars föräldrar låter honom göra lite som han vill, sonen har flera gånger tidigare sagt "I is not my friend" "I is pushing the other children" och "I is naughty". När vi var på kvartsamtal pratade fröken om att de läser en bok om en mobbare ibland och att de pratar om att man inte ska göra så osv och att sonen alltid säger att han inte vill bli sådan men nu undrar jag om han dragit egna paralleller mellan boken och klasskompisen. Inte kan man väl säga att 3-4 åringar mobbas? Jag vet inte riktigt hur jag ska tackla situationen, om jag ska prata med sonens fröken och se om hon har någon idé. Gissar dock att de kanske tror att jag tror att sonen känner sig "mobbad" om jag gör det men jag tror inte det. Jag tror bara att sonen tycker att klasskompisens uppförande stämmer överens med pojken i boken de läser om men jag vill ju inte att sonen ska "stämpla" killen och tänka att han är en mobbare i framtiden. Vi får väl se vad fröken säger...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0