Varmt = dåligt humör

Det är för varmt för att man ska orka med nåt just nu och jag blir på såååå dåligt humör. I matvaruaffären finns en snabbkassa för under 15 varor och jag hade bara strax över de 15 varorna men ställde mig snällt i en vanlig kassa, svettig (trots ac på) med två halvgnälliga barn när mannen bakom (med 6 förpackningar tonfisk) frågade om han fick gå före. Då brast det för mig, snabbkassan var brevid den jag stog i så han hade knappast kunnat missa det, det enda var att det även var lång kö till den men då får man väl vänta tills det blir ens tur? Jag är absolut inte den som inte släpper fram om det inte finns snabbkassa, eller om jag har jätte mkt saker men nu föll båda argumenten. Varför ska han med få varor gå och skippa kön i en vanlig kassa och på det sättet komma ut före de som väntar i snabbkassan? Jag sa helt enkelt att det finns en snabbkassa av den anledningen och släppte inte fram honom, så här i efterhand kan jag känna att jag nog var lite fräck/dum men jag hade inte ork att stå i kö längre än nödvändigt, griniga barn, och genom svettig. Vad skulle ni gjort?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0