Året som gått..

Alla verkar ha sammanfattat året i sina bloggar och jag kör en kortversion, det har inte varit det allra bästa året för min del trots att vi äntligen flyttat till större boende där vi verkligen trivs! I samband med bostadsköpet och livförsäkring fick vi veta att mina levervärden var 7 gånger högre än normalt och där började våran resa. Efter besök hos olika doktorer och olika tester fick jag diagnosen Autoimmun hepatit (AIH). Mediciner bestående av kortison och annan immunförsvars nedtryckade medicin, och allt detta lagom till när jag skulle ta tag i graviditetsvikten! Min egna rätta medicindos har vi (läkaren) inte hittat, värdena svänger och stabiliserar sig inte. Levern fortsätter alltså att vara väldigt utsatt. Humöret har sviktat, vissa dagar är lättare än andra och vikten har jag inte lyckats med alls :(

Morfar dog i maj efter en tid med cancer.

Nu över till något trevligare. Barnen har fyllt 3 respektive 1, de växer och frodas. Dottern går och säger en hel del ord. Sonen trivs i skolan och pratar mer och mer. Vi får oss många goa skratt av hans kommentarer.

Vi spenderade en hel månad i Sverige i somras, underbara dagar med underbar familj och vänner. Året "avslutades" med 3 veckor i sverige över jul med massor av snö, kyla och god mat.

Nu hoppas jag verkligen att 2010 kan bli ett bättre år, åtminstone hälsomässigt. Flygbiljetter till nästa sommar är bokade, det blir en månad i sverige igen, men lite senare på sommaren. Många fina besök är inbokade oxå och det ser vi verkligen fram emot!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0