Senaste veckan

Vad har hänt den senaste veckan då egentligen? Jag har fortsatt sova på soffan, hostan bara vägrar ge med sig, men jag blir aldrig så där riktigt sjuk så jag kan bli frisk. Barnen har varit lite små krassliga, dottern hade rätt hög feber igår kväll och fick alvedon men imorse var hon sig själv igen. Sonen har varit i skolan som vanligt och jag och dottern hade dejter både i onsdags och torsdags. Trevligt värre. Vädret har vänt kan man säga, det är varmt och skönt i luften, inte bara om man är direkt i solen. Inga element på nattetid längre, men myggorna har kommit. Dottern fick ett myggbett strax under höger öga och ögat svullnade jätte mkt, hon kunde knappt se ett tag. Tanterna i lekparken blev så klart bekymrade och undrade om jag smörjde med någon salva. Suck! Mot myggbett?

Kläderna jag beställt från Next har kommit, så nu är vi redo för våren/sommaren. 3 påsar skickade på samma dag kom hit på 3 olika dagar.

I fredags hade vi kvartsamtal i skolan, fröknarna har inget negativt att säga om sonen, han ligger "rätt" i utvecklingen, är omtyckt i klassen, hjälper till när det kommer till att städa upp osv. Alltid skönt att få höra så klart. När vi kom hem hittade vi en lapp i brevlådan, de hade varit här och försökt kalla maken till jury tjänst igen. Detta är ett himla besvär egentligen, det är ens plikt som maltesisk medborgare att ställa upp som jury i domstolen om man blir kallad. Man blir kallad till domstolen en viss dag, så lottas det vilka som ska vara jury i vilket fall. Sen får man åka hem och hämta kläder för under tiden som rättegången pågår bor man på hotell, totalt avskild från omvärden, ingen tv, inget internet och inga samtal med någon. Det kommer ju bli jätte konstigt för barnen, när han är borta på simulator och dyl kan de ju iaf prata med honom i telefon. Det är såååå tråkigt att maken hamnat i det här systemet, det suger verkligen när han blir borta så där. Senast han blev kallad slapp vi dock ifrån eftersom jag var gravid och riktigt dålig, och han behövdes för att kunna ta hand om sonen eftersom jag inte "kunde" det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0