Röd dag

Idag är röd dag, ingen skola för sonen. På förmiddagen tog vi oss till havet och gick en sväng bland klippor och strand. Tittade på vattnet, vad som spolats upp och plockade lite snäckor. Det blåste riktigt kallt. Tog en fika (varm choklad för mig och maken, färskpressad apelsin juice till barnen) och åkte sedan förbi vår "sommar grönsakshandlare" för i söndags såg jag att han hade årets första jordgubbar!!! Köpte en ask som vi ska kalasa på efter kvällsmaten tror jag. Maken jobbar nu på eftermiddagen, det ser grått och mulet ut men jag och barnen ska nog plantera lite.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0