Alla hjärtansdag middag

Vi äter vår alla hjärtansdag middag hemma iår, hela familjen. Hade tänkt försöka ta oss ut på restaurang men det löste sig inte med barnvakt. Det gör inget egentligen, vi får gå ut en annan gång och jag lagar middagen själv istället. Eftersom vi inte åkte på karneval idag och vädret suger har maken tagit med sig barnen till svärmor och lämnat mig att förbereda lite för middagen. Jag har fixat chokladmousse för första gången i mitt liv. Både vit och vanlig och det smakade riktigt gott (för man måste ju smaka när man grejar :D), förhoppningsvis kommer chokladsmaken fram ännu mer när den stått kallt under eftermiddagen. Till förrätt blir det inte mer avancerat än revbensspjäll och kycklingvingar. Huvudrätt blir pasta med någon oxfilé sås. Tänkte exprimentera lite, blanda några olika recept, hoppas det blir bra :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0