Vårdcentralen

Maken och sonen sitter på vårdcentralen och väntar just nu, tänk att man aldrig ska få vara frisk? I torsdags klagade sonen över ont i örat ? (han höll sig som över käken när han visade vart det gjorde ont) och han hade feber. Vi misstänkte öroninflammation. Jag misstänkte att det skulle bli pencillin direkt om vi åkte till läkare medans maken allra helst ville få sonen undersökt. Julafton är ju ingen röd dag här men juldagen är och sedan en söndag så vi gjorde kompromissen och kontaktade våran läkarkompis som tyckte vi skulle komma till henne så kunde hon kolla i öronen och så skulle vi få pencillin att ha hemma ifall det skulle bli värre. 

Läkaren kollade sonen i örat och sa att det var lite rött på trumhinnan men inte så farligt så vi bestämde att vänta med pencillinet så länge. Han fick något att vidga luftrören istället och med varierat alvedon och ipren klarade han sig julafton och juldagen men idag när vi kom hem från en liten tur i bilen klagade han över ont igen, men den här gången höll han sig över andra käken. Han kändes stekhet och hade 39.9 i feber trots alvedon knappa 2 timmar tidigare och när jag strök honom över kinden skrek han rakt ut för att jag gjorde illa honom. Han klagar att han inte kan öppna munnen ordentligt, ens så han kan dricka. Eftersom läget är förändrat vill jag inte bara ge pencillin utan tyckte det var bäst att han blev undersökt igen, maken hade ju någon konstig muninflammation nyss. Gråtande fick maken med sig honom, han ville INTE åka till någon doktor och han ville INTE åka utan mig. Min lilla gosse....Hoppas han får bli frisk snart nog.....

Uppdatering: Infektion i halsen och pencillin, öronen inga problem.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0