Pepparkakshus....

I onsdags monterade jag det pepparkakshus jag köpte på Candynavia i söndags. Mysigt tänkte jag och skulle i går dekorera det med barnen var tanken. Igår morse när vi vaknade upptäckte jag dock till min (och sonens) förtvivlan att Malta och pepparkakshus inte går ihop. Luftfuktigheten hade gjort det så mjukt att det blivit snett och vint. Maken hämtade luftavfuktaren för att prova om inte det kunde hjälpa lite men icke, imorse hade det ramlat helt och såg ut så här...



Fatta att tom det brända sockret hade smält....vilken besvikelse. Men nu har jag iaf lärt mig något, pepparkakshus får endast avnjutas i sverige.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0