Klappat och klart

Nu är det klart att maken åker till Chile på söndag medans jag och barnen tar Sverige istället. Liiiite osäkert hur vi ska ta oss till Arlanda dock, det är ju stora resehelger nu så vi får väl se om vi får plats på planen eller inte. Jag är inställd på att missa första flyget från Munchen till Arlanda och därmed inte kunna åka upp med tåget till Dalarna. Alltså hoppas jag vi kommer med ANDRA flyget från munchen och sen får stanna över natten på Arlanda (om inte väglaget är ok så mamma vågar ge sig ut i bilen och hämta oss). I värsta fall får vi stanna över natten i Munchen och hoppas att vi kommer med något av de tre flyg som går på söndagen. Vi får som sagt se hur det blir. Fullt upp är det iaf för att få allt klart. Igår var vi med maken för vaccination och även dottern fick två påfyllnadsdoser av något hon skulle ha. Mat shopping och klippning av dotterns hår. Idag var vi och köpte biljetter till mig och barnen. Imorgon har maken "briefing" på förmiddagen och sen blir det städning och tvättning för hela slanten. Städningen beräknas fortsätta på fredag för att oxå kunna packa och sedan umgås lite hela familjen för sista gången på minst 3 veckor.  Lördag morgon tar vi så flyget till Munchen. Tveksamt om jag hinner blogga innan vi har kommit till rätta hos mamma men nu vet ni vad som händer.


Sjukdomsläget då förresten? Sonen är väl i princip kry men både igår och i förrgår fick han feber mot kvällen, idag hann han inte få innan jag gav alvedon för säkerhets skull, imorgon provar jag utan och ser om han klarar sig. Dottern däremot blir väl bara sjukare och sjukare, snoret rinner och hon är grinig som attan. Problemet är att jag inte vet om det är förkylning eller biverkningar av sprutorna hon fick igår. Oavsett hoppas jag att båda barnen ska vara pigga och glada på lördag, annars blir det en helvetes resa både för mig och med passagerarna.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0