Tillbaka på hotellet....

Idag skulle vi åka iväg från Catania, skulle se någon fin by runt en timmes bilfärd bort. Tanken var att ta en buss men någon hade en kontakt som kunde köra oss i minibuss liknande fordon så vi fick lite dötid innan chauffören kunde komma. Stannade och tog en liten fika, jag och maken delade en Granita Mandorla och det kändes att det var pulver i den och trots att jag tänkte tanken om det var något med mjöl men tog beslutet att det måste vara mald mandel. När taxin sen kom (detta var kanske 20 minuter senare) hann vi bara köra ett par kvarter så kände jag hur det snurrade till och jag blev dålig i magen. Väntade lite och tänkte att känslan skulle gå över men det gjorde den ju inte...oväntat liksom. Sa till maken som blev orolig och fick hejd på taxin och vi tog beslutet att åka tillbaka till hotellet och de andra fick åka utan oss. Har sprungit på toa jätte många gånger nu och mår kanske kanske lite bättre men det var himla tur att vi åkte tillbaka. Lite pinsamt känns det hela men å andra sidan  kan man ju inte hjälpa om man blir dålig. Maken har gått ut för att köpa imodium, jag känner mig lite orolig för hemresan, vill ju inte riskera panik på flyget!

Jag tror nästan att Sicilien är förbannat, förra gången vi var här blev jag ju dålig på båten och mådde kasst hela den guidade turen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0