Lördag i Catania

Igår kom jag till hotellet redan 8.30 och jag gav mig direkt iväg mot marknaden. Vilket ställe! Precis som man ser på film och tv, folk som gapade och skrek vad de sålde och priser. Jag fick shoppat lite, men det mesta kändes ju "billigt" i kvalitén. Efter 1½ timme på marknaden hade jag fått nog och gick tillbaka till hotellet och lämnade av mina fynd innan jag gick mot shopping gatan Via Etnea istället. Köpte mig en jätte fin topp men tittade mest, kände mig lite obekväm i affärerna. Vid 14 var jag tillbaka på hotellet igen och la mig och tittade på lite tv och slumrade. Då hade jag ju promenerat och gått i mer än 5 timmar så det får väl duga som ersättning för min motionsrunda som jag brukar göra hemma. Vid halv fem kom maken till hotellet och vi tog beslut om var vi skulle äta middag, slappade lite och ringde och pratade med sonen. Underbara lilla sonen, vad jag saknar honom! Dottern med förståss, men henne hörde jag bara i bakgrunden, "pratandes". Barnen hade det iaf bra och jag hoppas att natten har gått bra oxå. Middagen åt vi på Il Sale Art Cafe, en jätte stek på minst 500 gram men det var kanon gott. Vi gick en lugn promenad genom Catania på väg tillbaka till hotellet och sedan somnade vi ovaggade kan jag säga! Helt utmattade.

Här kommer några bilder från min spatsering runt Catania



Fiskmarknaden





Domen



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0