En tur till Valletta

Idag tog jag och pappa med oss sonen på bussen till Valletta medan brorsan, maken och dottern kom efter i bil. Vi får ju inte plats i en bil allihopa och sonen tyckte det var jätte kul att åka buss. I Valletta köpte vi en fin sjal till pappas sambo som snart fyller år (fast pappa vet inte exakt vilken dag...typiskt karlar eller vad då? :)) Sen tog vi båten över till Sliema där vi åt lunch innan vi letade upp en fin skjorta som en andra del i pappas födelsedagspresent. På vägen hem stannade vi och handlade mat, ikväll blir det grillning på taket! Gött värre.

Snart drar det ihop sig för matchen...maken var gullig och köpte mig en ny svensk flagga, min gamla ligger nerpackad någonstans och jag vet inte riktigt vart. Även sonen ska följa med, hoppas han kommer tycka det är trevligt. Har bestämt oss att inte stå på "svensk sidan", de skulle ha 50 euro för biljetterna där i jämförelse med 8 euro på motsatta sidan. Även om det inte är hela världen att betala 50 euro för en engångs grej tycker jag att det är fräckt att ta ut så mkt mer bara för att man är svensk "och har råd" så vi väljer att "make a stand" och betalar mindre. Skulle tro att det blir fler svenskar på andra sidan ändå :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0