Mini pizzor till förbannelse

Idag bakar jag minipizzor till inflyttningsfesten. Jag kommer drömma om mini pizzor i natt, det blir jätte många! Vi köpte pizzadegen färdig eftersom jag inte vill ha in en massa vanligt mjöl i huset. Än så länge har jag gjort köttfärssås pizzor, salami pizzor och några korv pizzor. Sen tog tomatsåsen och halva degen slut så det var lagomt med paus. Gjorde en jätte sats köttfärssås så jag gjorde caneloni till barnen, sonen gillade det inte alls utan skrek bara medans dottern åt sina 3 PLUS sonens 3! :O Hon är bottenlös den där puman :)

Medans jag fixat med maten har maken städat och plockat, och nu efter vilan ska han ta itu med golvet medans jag fixar de sista pizzorna. Tvyärr blir det en tråkig dag för barnen idag men ibland måste det ju bli så, vissa saker bara måste ju göras. Vi får klämma in lekpark eller trehjulings körning imorgon istället. Sen blir det att skriva shopping lista inför morgondagen, att åka till mataffär på en måndag är oftast meningslöst så vi brukar försöka planera mat för helgen inklusive måndagen när vi handlar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0