Fullt upp i veckan och förändrad son

Sonen har varit lite annorlunda den här veckan, förutom kräkningarna i söndags och i onsdags natt har han varit väldigt mammig, igår kväll grät han hysteriskt för att pappan skulle natta honom och imorse när han vaknade och maken sprang in och frågade om han behövde kräkas, kissa eller bajsa skrek sonen bara "i want mumy". Avlämningen på skolan var både igår och idag väldigt tveksam från sonens håll. Han ville inte att jag skulle gå. Inte så att han grät men han höll mig tappert i handen och ville inte släppa mig. Den här veckan har vi alltså haft fullt upp med att organisera i hemmet. Imorgon blir det ju "inflyttningsfest" och på söndag kommer mamma. Kanske känner han sig lite åsido satt för att vi haft så fullt upp? Det där med att han kräkts utan att vara "sjuk" oroar mig lite, tänker på matallergi eftersom jag har det men jag kan inte hitta någon gemensam nämnare annat än att han ätit väldigt mycket de två kvällarna det hände. Från skolans sida säger de att han är glad och är med och leker och älskar när de får göra "crafts" så det känns inte som skolan är där skon klämmer. Kanske är det en kombination av allt, att kräkas är ju aldrig kul, upptagna föräldrar, en syster som tar mer och mer plats och mitt uppe i allt detta börja skolan igen, inte 2 dagar i veckan utan helt plötsligt 5. I eftermiddag ska iaf jag ta med sonen ut på lite "quality time" med bara mig, dottern får umgås med pappan istället och så hoppas jag att allt känns lättare för sonen på måndag.


Kommentarer
Anonym

kan du vara snäll o gå in o kolla på mina texter/dikter som jag har skrivit, gillar du dom inte så ska jag ställa mig i skamvrån.



/Beloni, killen med hjärtat

2009-10-16 @ 13:50:03
URL: http://beloni.devote.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0