Blixtar och dunder...

...magiska under. Knappast, men det blåser, regnar, åskar och blixtrar där utanför och det kan ju kännas som under ibland. Temperaturen måste ha sjunkit rejält bara så där och nu känns det nästan behagligt. Dottern sov dåligt i sin vagn här i köket innan jag flyttade in henne i sin säng, där var det mkt svalare. Sonen vaknade och hojtade och verkade klarvaken, troligtvis var det blåsten som stört honom. Han sitter nu och sover brevid mig i soffan, lutar sig mot min axel och är huuuur mysig som helst :) Själv ska jag aldeles strax kasta mig i säng, rätt trött idag. Imorgon blir det stor shopping (jag har skrivit matlista), lite mer pyssel här hemma (om inte vädret bättrar på sig, men prognosen sa showers) och så ska jag planera lite för våran "inflyttningsfest". Bara en av makens "gamla" vänner har varit hit och sett hur vi bor och tanken har väl hela tiden varit att vi skulle ha någon form av inflyttningsfest "när vi kommit iordning" men det lär ju dröja, hehe, så nu ska det bli av ändå. Vi har ju trots allt fått skaplig ordning i själva bostaden. Vi har inte tänkt bjuda på middag, utan mer finger food, är det någon som har någon ide på något trevligt och enkelt att servera? Mina egna tankar låter än så länge som följer:

Mini pizza
Mini tex mex paj
Kyckling klubba eller vinge
Tunna ribs
Ostar av olika sorter
Grönsaker med dipp
Friterad mozzarella

Har allt tänkt mig fler saker och jag hade skrivit ett jätte papper med olika ideer, hittar det inte nu, som vanligt! Så peppra mig gärna med några recept.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0