Puman är brännskadad!

Stackars våran lilla puma....igår när maken badade barnen och jag satt på motionscykeln hörde jag ett jätte skrik och båda barnen grät förtvivlat. Sprang naturligtvis genast in och sonen sympatiskrek medans puman var illröd och bara skrek och skrek. Det visade sig att maken skulle fylla på med lite varmare vatten och helt plötsligt, utan att han rört inställningen, hade det blivit skållhett. I samma veva hade dottern vänt sig om och ville ha duschslangen och tappade balansen. Makens första reaktion var så klart att få upp henne (det var väldigt lite vatten så det var ingen fara för drunkning ifall någon undrar) och då upptäckte han att det var jätte varmt. Puman skrek och skrek och vi fick spolat henne med kallt vatten tills hon skakade av kylan. Naturligtvis hade vi inte tagit med min aloe vera gel utan den låg fint nerpackad i garaget med övriga badrumssaker. Till slut bestämde vi att maken skulle ta med sig sonen och åka ner och hämta den medans jag skulle försöka lugna ner puman som vid det här laget skrikit hysteriskt i en halvtimme. Som tur är bor vi just nu i turistområde så maken hittade ett apotek öppet efter kl 20 och fick tag på någon salva mot brännskador. Huden var väldigt röd och imorse hade hon även fått blåsor. Tyvärr hann hon få lite vatten i ansiktet så nu får vi väl hålla tummarna att det kan läka fint så hon inte får hemska ärr där. De flesta blåsorna har spruckit och nu gäller det för oss att försöka hålla rent så att det inte bli infektion. Maken mår jätte dåligt över händelsen och är jätte orolig att hon kommer få fula ärr  i ansiktet och på kroppen medans jag försöker förklara att inget ju kommer bli bättre för att han går runt och är ledsen och naturligtvis kan han inte anklaga sig själv för att vattnet blev så varmt. Han berättade att han kollade tempen flera gånger på vattnet medans han skvätte lite på sonen och dottern. Själv är jag mest upprörd över systemet, hur f@n kan det bli stekhett heltplötsligt? Hur kommer det sig att man inte kan lita på att temperaturen håller samma temp så länge man inte rör reglaget? Hursomhelst har puman inte haft ont av det idag, bara när vi tvättat eller haft på aloe vera gelen och jag hoppas att hon har gott läkekött. Älskade lilla stumpan...


Kommentarer
Tina

Naaaw, lilla pluttis-skruttis. Puss på henne! Tyvärr sådant som händer, jag hoppas allt är bra. KRAM!

2009-04-05 @ 21:10:05
URL: http://www.metrobloggen.se/tinaye


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Pupa

hemma mamma med två barn, svenska men bor i Dubai, celiaki och leversjukdom (AIH).

RSS 2.0